Sziasztok ez a blog a 2010-es Fomra-1 évadáról fog szólni. Ebben az évben 19 futam volt amiben 8 motort használhatot mindenki az év folyamán. Aki ezt a motor számot túl lépte az 10 helyes rajtbüntetést kapott. 12 csapattal indult és fejeződött be ez a szezon. 3 új csapat érkezett és egy régebbi csapat de mégis más mert a BMW kivonult a Forma-1-ból így újra Peter Sauber a tulajdonosa annak az istálónak. A Hispania Racing Team a Lotus Racing és a Virgin Racing. A tesztek betiltása miatt ezek a csapatoknak nem tudtak felzárkózni a mezőny többi tagjaihoz bár volt olyan, hogy egy-egy versenyzőjük bejütot a Q2-be ami az időjárási körülmények miatt volt lehetséges.
2010-es hivatalos Formula–1-es rajtlista.
Vodafone McLaren Mercedes (GB)
1 Jenson Button (GB) McLaren–Mercedes
2 Lewis Hamilton (GB) McLaren–Mercedes
Mercedes GP Petronas Formula One Team (D)
3 Michael Schumacher (D) Mercedes
4 Nico Rosberg (D) Mercedes
Red Bull Racing (A)
5 Sebastian Vettel (D) Red Bull–Renault
6 Mark Webber (AUS) Red Bull–Renault
Scuderia Ferrari Marlboro (I)
7 Felipe Massa (BR) Ferrari
8 Fernando Alonso (E) Ferrari
AT&T Williams (GB)
9 Rubens Barrichello (BR) Williams–Cosworth
10 Nico Hülkenberg (D) Williams–Cosworth
Renault F1 Team (F)
11 Robert Kubica (PL) Renault
12 Vitalij Petrov (RUS) Renault
Force India F1 Team (IND)
14 Adrian Sutil (D) Force India–Mercedes
15 Vitantonio Liuzzi (I) Force India–Mercedes
Scuderia Toro Rosso (I)
16 Sébastien Buemi (CH) Toro Rosso–Ferrari
17 Jaime Alguersuari (E) Toro Rosso–Ferrari
Lotus Racing (MAL)
18 Jarno Trulli (I) Lotus–Cosworth
19 Heikki Kovalainen (FIN) Lotus–Cosworth
HRT F1 Team (E)
21 Bruno Senna (BR) Hispania–Cosworth
BMW Sauber F1 Team (CH)
22 Pedro de la Rosa (E) Sauber–Ferrari
23 Kamui Kobayashi (J) Sauber–Ferrari
Virgin Racing
24 Timo Glock (D) Virgin–Cosworth
25 Luca di Grassi (BRA) Virgin–Cosworth
Ebben a rajtlistában egy fura dolog vehető észre a Mercedes GP-nél szereplő Michaerl Schumacher neve aki idén tért vissza a Forma-1-be.
Az első nagydíj Bahreinben volt ahol a pole pozíció Sebastia Vettelé volt, de a futamot Fernando Alonso nyerte Vettel pedig csak a 4. helyen fejezte be a futamot. Az új istállók közül egyedül a Lotus versenyzői fejezték be a versenyt.
A 2. futam Auasztráliában volt ahol ismét Vettel szerezte meg a pole pozíciót ahol ismét nem sikerült megnyernie a versenyt mert bal első kerekének hibája miatt nem tudta befejezni a futamot. Itt Jenson Button nyert Robert Kubica és Felipe Massa előtt.
A harmadik verseny a Maláj nagydíj volt ahol Mark Webber nyerte meg az időmérő edzést. Itt tudtak az újonc csapatok először bejutni a Q2-be mivel se a McLaren se a Ferrari pilótái nem jutotak tovább mert későn mentek ki a pályára és már nem voltak olyan körülmények a pályán, hogy tovább jussanak. A futamot végül Vettel nyerte meg aki először Nico Rosberget majd Mark Webbert is megelőzte a rajtnál. A futam végeredménye 1.Vettel 2.Webber 3.Rosberg.
A negyedik verseny Kínában volt ahol a Red Bullok ismét megnyerték az időmérőt Vettel Webber sorrendben. A rajtnál Anolso kiugrott ami miatt boxutca-áthajtásos büntetést kapott. A 22. körben Jamie Alguersuari autójának az orrkúpjának darabjai ezért bejött a biztonsági autó. Az új rajt után Hamilton számos versenyzőt előzött meg és ezzel feljött a második helyig. A versenyt Button nyerte utána Hamilton Rosberg sorrendben.
Az ötödik futam Spanyolországban volt ahol a Red Bull már az 5. pole pozíciót szerezte meg. Mark Webber személyében. A futamon megtudta tartani a vezető pozícióját és megnyerte a versenyt ahol a második helyen a spanyolok nagy örömére Fernando Alonso lett míg a harmadik helyen Sebastian Vettel végzett aki a futam utolsó néhány körében fékproblémával küzködött.
A 6. futam Monacóban volt egy utcai pályán. A Red Bull Renault már a hatodik pole pozícióját szerzi meg Mark Webber szerepében utána Robert Kubica a Renaulttal és Sebastian Vettel szintén a Red Bull-al. Az időmérőn Fernando Alonso nem tudott részt venni, mert az utolsó szabadedzésen összetörte a Ferrari-ját. A futamon már az elején be kellett jönnie a Biztonsági autónak mivel Nico Hülkemberg összetörte a Williams-ét. Ezt Fernando Alonso kihasználva a mezőny végéről bement a boxba ahol gumit cserélt és a futam végéig nem is látogatott. A verseny végén szintén történt egy baleset ahol Jarno Trulli a Lotussal ráparkolt Karun Chandhok HRT-jére. Az utolsó kör legvégén a biztonsági autó elhagyta a pályát amit Michael Schumacher A Mercedes-ével kihasználva az utolsó kanyarban megelőzte Fernando Alonso-t. Ezért a futam utén 20 másodperces büntetést kapott. A futamot Webber nyerte utána Vettel és Kubica.
A hetedik a Török nagydíj volt. A Red Bull idén még nem adta ki a kezéből a pole pozíciót és megint Webber nyerte meg az időmérőt utána Lewis Hamilton McLaren-Mercedes és Sebastian Vettel. A boxkiállásnál ahol Vettel megszerezte a 2. helyett és a két Red Bull mögött a két McLaren haladt 5 másodpercen belül volt az első négy helyezett. Vettel megpróbálta megelőzni az előtte haladó csapattársát ami nem sikerült neki. összeütköztek és Vettel kénytelen volt feladni a futamot míg Webber a boxba hajtott ahol kereket cseréltek neki és be tudta fejezni a futamot. 9 körrel a futam vége előtt Jenson Button megelőzte az előtte haladó Lewis Hamiltont aki az utánalévő egyenesben visszaelőzte őt és megnyerte a futamot. A második Button a harmadik pedig Mark Webber lett.
A 8. futam Kanadában volt
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése